Saaremaa Muhu tikand?

Et minu isa on sündinud ja kasvanud Saaremaal, siis on mul kodus Kihelkonna rahvariided, vanaema omad ja nii mulle kui mu tütardele on need riided täitsa “õiged” – juured meil ju seal.

Kihelkonna rahvariiete juurde kuulub lahttasku, meil on neid kaks, sellised:

Kihelkonna ligidal Vikil on tõeliselt omanäoline  Mihkli talumuuseum. Eriliseks teeb  muuseumi just see, et selle loomisks pole vaja olnud esemeid kokku koguda vaid talu viimane omanik andis hoonetekompleksi koos rikkaliku esemekoguga tasuta Saaremaa muuseumile 1959 aastal üle. Pea kõik seal olevad esemed on valmistatud talu elanikud ise. Et me suviti oleme alati sealkandis, siis käisime  eelmine suvi  jälle muuseumis muljeid värskendamas. Ja seekord jäi silma mulle üks lahttasku, mis sugugi ei sarnane seninähtud Kihelkonna rahvarõivaste juures tavaliselt olevate pärltikandis lahttaskutega vaid meenutas hoopis nn. Muhu tikandit. Et madalpistes lilltikandi tegemine on üks minu lemmiktehnikaid, siis kohe peale kojujõudmist, hakkasin sarnast taskut tikkima. Et ma originaalist pilti ei teinud, siis tikkisin oma tasku mälu järgi  ja sellisena nagu mulle meeldib.

Rubriigid: rahvuslik, tikkimine. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

